شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

انتخاب بچه ميگو

وب آموزشي پرورش ميگو ،دانلود فيلم آموزشي پرورش ميگو،طرح توجيهي پرورش ميگو و...

انتخاب بچه ميگو

۶۱۴ بازديد

انتخاب بچه ميگو

كيفيت پست‌لارو ميگو

ميزان رشد و بقاي ميگو در استخرهاي پرواري اغلب بستگي دارد به كيفيت پست‌لارو. كيفيت بد پست‌لارو هميشه نتيجه بدي دارد. كيفيت بد پست‌لارو و هم‌سايز نبودن پست‌لارو باعث رشد كند درمقايسه با پست لارو خوب در همان دوره پرورشي مي‌گردد. تجربيات چندين سال نشان داده است كه پست‌لارو خوب غالباً از مولدين وحشي يا اولين لارو‌گيري بعد از قطع پايه چشمي بدست مي‌آيد. قبل از سفارش پست لارو بايد آن را در هچري مشاهده كرد تا اطمينان از كيفيت پست‌لارو حاصل گردد. به نظر مي‌رسد در شرايط اقليمي اين منطقه پرورش‌دهندگان مي‌توانند استخرهايشان را براي ذخيره‌سازي از 25 ارديبهشت آماده‌سازي نمايند و ذخيره‌سازي مي‌تواند تا 20 تير انجام شود. بنابراين هچري‌هاي ميگو مي‌توانند توليدشان را از فروردين شروع كنند. همچنين بايستي همكاري خوبي بين مراكز تكثير و پرورش‌دهندگان ميگو براي توليد لارو، حمل و ذخيره‌سازي لارو وجود داشته باشد. در حاليكه مشاهده شده گاهي مراكز آماده تحويل لارو هستند اما پرورش‌دهندگان آمادگي لازم را ندارند و گاهي اوقات پرورش‌دهندگان آماده ذخيره‌سازي هستند اما لارو در مراكز تكثير وجود ندارد يا به دليل وجود مشكلاتي نمي‌توانند لارو، توليد و تحويل مزرعه‌دار دهند.

كيفيت خوب پست‌لارو

كيفيت خوب پست‌لارو مي‌تواند از روي ظاهر كه در زير اشاره شده است تشخيص داد :

1-    پست‌لارو بايستي بالاتر از pl12 باشد و سايز بايست بالاتر از mm10با 5 دندانه روي سطح بالايي روستروم

2-    لارو بايستي فعال باشد، هم‌شكل و هم‌سايز و همرنگ

3-    پوسته بايست صاف و تميز و عاري از هرگونه جلبك يا پروتو زوآيي باشد.

4-  پست‌لارو خوب به طور فعال شنا مي‌كند زمانيكه در يك تشت ريخته شود ممكن است هميشه در حال حركت نباشند اما به ضربه‌اي كه به كناره تشت وارد ميشود عكس العمل نشان مي‌دهند.

5-    روستروم و ضمائم بايستي كامل شود و شكل آنها طبيعي باشد.

6-  پست لارو سالم بايستي فعالانه تغذيه ميگو نمايد و قطعات گوارشي پر باشد مگر اينكه غذايي قابل دسترس براي لارو نباشد يا بعد از حمل و نقل طولاني باشد.

7-    نسبت ماهيچه به روده در ششمين بخش شكمي بايد 1: 5/3 و بالاتر باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.