جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ميگو سالم ترين غذاي جهان

وب آموزشي پرورش ميگو ،دانلود فيلم آموزشي پرورش ميگو،طرح توجيهي پرورش ميگو و...

ميگو سالم ترين غذاي جهان

۱,۴۳۴ بازديد

ميگو سالم ترين غذاي جهان

 

ميگو سالم ترين غذاي جهان

.ميگو يك منبع بسيار غني از ويتامين D ويتامني 12 B و سلنيوم بوده و مقدار ناچيزي چربي و كالري دارد. ميزان پروتئين موجود در هر 120 گرم ميگو حدود 7/23 گرم مي باشد (كه 7/47 درصد از نياز روزانه را تامين مي كند). ميگو همچنين به عنوان يك منبع غني از آهن ، ويتامين B3 (نياسين) شناخته شده است. تركيبات ويچه مواد غذايي ميگو آن را به عنوان يك غذاي بسيار مناسب براي كمك به تنظيم قند خون تبديل كرده و با مصرف آن مي توان مقادير مناسبي ويتامين B12 دريافت نموده بدون اينكه چربي بالايي به بدن وارد كند. ميگو فوايد بسياري براي عروق و سيستم گردش خون در بدن دارد. بسياري از مردم نگران چربي و كلسترول موجود در ميگو هستند. ميگو حاوي چربي بسيار كمي است. اما كلسترول بالايي دارد (حدود 200 ميلي گرم در 100 گرم يا 12 ميگوي بلند قد آب پز شده) برخي از مردم خوردن ميگو را اختصاصاً به دليل كلسترول بالاي آن كنار گذاشته اند. اما بر اساس مطالعات انجام شده در مورد ميگو و كلسترول خون، نخوردن ميگو تنها به اين دليل عاقلانه نيست.

با مصرف 120 گرم ميگو، شما مي توانيد 4/70 درصد از نياز روزانه به ويتامين B12 و 8/10 درصد از مقدار ويتامين B6 مورد نياز بدن را تامين كنيد. اين دو نوع ويتامين B در ثابت نگه داشتن سطح هوموسيستئين بدن بسيار موثر مي باشند. هوموسيستئين ، مولكولي است كه مي تواند مستقيماً به ديواره رگ ها آسيب برساند و يك عامل مهم در بالا بردن خطر بيماريهاي قلبي عروقي مي باشد. به علاوه، ميگو منبع بسيار خوبي از اسيدهاي چرب امگا 3 مي باشد. اسيدهايي كه بدن را از ابتلا به بيماريهاي عروقي محافظت مي كند. نكته قابل توجه آن است كه اين اسيدها به عنوان عامل ضد التهاب در بدن عمل كرده و مانع از لخته شدن خون در رگ ها مي شوند. 120 گرم ميگو 2/8 درصد از نياز روزانه بدن شما به اين اسيدهاي چرب را تامين مي كند.

خاصيت ضد سرطاني سلنيوم
ميگو يك منبع عالي از سلنيوم است كه با مصرف 120 گرم آن 7/81 درصد از نياز روزانه بدن به اين عنصر تامين مي شود. شواهد به دست آمده از تحقيقات و آزمايشهاي انجام شده نشان مي دهد كه يك رابطه معكوس بين مصرف سلنيوم و شيوع سرطان وجود دارد. شواهدي موجود است كه سلنيوم DNA را ترميم كرده و مانع از آسيب وارده به سلولها مي شود. به علاوه از تكثير سلولهاي سرطاني نيز جلوگير كرده از مرگ سلولي مي كاهد و سيستم ايمني بدن را براي حذف سلول هاي فرسوده و غير عادي تحريك مي كند.

به نقل از پايگاه اطلاع رساني پژوهشكده ميگو ي كشور -بوشهر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.